Rums- och konferensbokning

kurs
Kurskod
KONRUM0
Poäng
100p

Kursens omfattning av ämnets syfte

Den omfattning som listas här är en insikt i hur kursen rums- och konferensbokning relaterar till syftet med ämnet konferens och evenemang, samt vilka förmågor en elev som läser kursen bör utveckla under dess gång.

Centralt innehåll

Detta är det innehåll som bör läras ut inom ramarna för kursen rums- och konferensbokning.

Betygskriterier

Dessa är kriterier för olika betyg i kursen rums- och konferensbokning.

E
Eleven redogör översiktligt för olika typer av kundgrupper och deras önskemål.
Dessutom redogör eleven översiktligt för olika samarbetspartner och deras utbud.
Eleven beskriver även översiktligt hur riktade erbjudanden kan öka försäljning och lönsamhet.
Eleven redogör översiktligt för innebörden av olika typer av avtal samt för hur lönsamhetsberäkning och prissättning görs.
C
Eleven redogör utförligt för olika typer av kundgrupper och deras önskemål.
Dessutom redogör eleven utförligt för olika samarbetspartner och deras utbud.
Eleven beskriver även utförligt hur riktade erbjudanden kan öka försäljning och lönsamhet.
Eleven redogör utförligt för innebörden av olika typer av avtal samt för hur lönsamhetsberäkning och prissättning görs.
A
Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika typer av kundgrupper och deras önskemål.
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för olika samarbetspartner och deras utbud.
Eleven beskriver även utförligt och nyanserat hur riktade erbjudanden kan öka försäljning och lönsamhet Eleven.
Eleven redogör utförligt och nyanserat för innebörden av olika typer av avtal samt för hur lönsamhetsberäkning och prissättning görs.
E
Eleven planerar, organiserar och utför i samråd med handledare enklare administrativa och praktiska arbetsuppgifter i samband med bokning och uppnår ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
Dessutom gör eleven med viss säkerhet enklare ekonomiska kalkyler samt utformar med viss säkerhet olika former av affärsdokument.
I arbetet använder eleven med viss säkerhet relevant datorprogram.
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare.
C
Eleven planerar, organiserar och utför efter samråd med handledare enklare administrativa och praktiska arbetsuppgifter i samband med bokning och uppnår ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
Dessutom gör eleven med viss säkerhet enklare ekonomiska kalkyler samt utformar med viss säkerhet olika former av affärsdokument.
I arbetet använder eleven med viss säkerhet relevant datorprogram.
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
A
Eleven planerar, organiserar och utför efter samråd med handledare enklare administrativa och praktiska arbetsuppgifter i samband med bokning och uppnår ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
Dessutom gör eleven med säkerhet enklare ekonomiska kalkyler samt utformar med säkerhet olika former av affärsdokument.
I arbetet använder eleven med säkerhet relevant datorprogram.
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
E
Eleven anpassar med viss säkerhet sitt arbete efter målgruppen och motiverar översiktligt hur anpassningen är gjord.
Eleven samarbetar och kommunicerar med viss säkerhet med både kunder och medarbetare samt anpassar med viss säkerhet sitt språk efter situationen.
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
När eleven samråder med handledare bedömer hen med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
C
Eleven anpassar med viss säkerhet sitt arbete efter målgruppen och motiverar utförligt hur anpassningen är gjord.
Eleven samarbetar och kommunicerar med viss säkerhet med både kunder och medarbetare samt anpassar med viss säkerhet sitt språk efter situationen.
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
När eleven samråder med handledare bedömer hen med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
A
Eleven anpassar med säkerhet sitt arbete efter målgruppen och motiverar utförligt och nyanserat hur anpassningen är gjord.
Eleven samarbetar och kommunicerar med säkerhet med både kunder och medarbetare samt anpassar med säkerhet sitt språk efter situationen.
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet och kommunikationen kan förbättras.
När eleven samråder med handledare bedömer hen med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
E
"För godkända betyg måste elevens kunskaper motsvara minst samtliga delar av betygskriterierna för betyget E eller samtliga delar av betygskriterierna för betyget godkänt inom vuxenutbildningen."
A
B
C
D
"Läraren sätter det betyg som sammantaget bäst motsvarar elevens kunskaper. Även om elevens kunskaper varierar något inom spannet E-A, så är det den sammantaget bäst motsvarande nivån som också är den som blir betyget. Läraren sätter betyget C eller A när elevens kunskaper sammantaget bäst motsvarar betygskriterierna för något av dessa betyg."
"Läraren sätter betyget B eller D om den sammantagna bedömningen är att elevens kunskaper bäst motsvarar en nivå mellan betygen A och C eller C och E."