Näthandel 2

kurs
Kurskod
NÄTNÄT02
Poäng
100p

Kursens omfattning av ämnets syfte

Den omfattning som listas här är en insikt i hur kursen näthandel 2 relaterar till syftet med ämnet näthandel, samt vilka förmågor en elev som läser kursen bör utveckla under dess gång.

Centralt innehåll

Detta är det innehåll som bör läras ut inom ramarna för kursen näthandel 2.

Betygskriterier

Dessa är kriterier för olika betyg i kursen näthandel 2.

E
Eleven beskriver översiktligt näthandelns utveckling och affärsmöjligheter.
Eleven redogör också översiktligt för affärsidéns samt för marknads- och säljplanens betydelse för en verksamhets etablering och tillväxt.
Dessutom beskriver eleven översiktligt ny teknik och hur den kan göras användarvänlig.
C
Eleven beskriver utförligt näthandelns utveckling och affärsmöjligheter.
Eleven redogör också utförligt för affärsidéns samt för marknads- och säljplanens betydelse för en verksamhets etablering och tillväxt.
Dessutom beskriver eleven utförligt ny teknik och hur den kan göras användarvänlig.
A
Eleven beskriver utförligt och nyanserat näthandelns utveckling och affärsmöjligheter.
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för affärsidéns samt för marknads- och säljplanens betydelse för en verksamhets etablering och tillväxt.
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat ny teknik och hur den kan göras användarvänlig.
E
Eleven skapar i samråd med handledare en webbplats för näthandel med hjälp av lämpliga programvaror.
I arbetet använder eleven med viss säkerhet vanligt förekommande utrustning, tekniker och arbetsmetoder.
Dessutom planerar, organiserar och utför eleven i samråd med handledare arbetsuppgifter inom näthandel.
Detta gör eleven på ett för kunden säkert sätt.
I arbetet använder eleven med viss säkerhet färdiga databaser.
C
Eleven skapar efter samråd med handledare en webbplats för näthandel med hjälp av lämpliga programvaror.
I arbetet använder eleven med viss säkerhet vanligt förekommande utrustning, tekniker och arbetsmetoder.
Dessutom planerar, organiserar och utför eleven efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom näthandel.
Detta gör eleven på ett för kunden säkert sätt.
I arbetet använder eleven med viss säkerhet färdiga databaser.
A
Eleven skapar efter samråd med handledare en webbplats för näthandel med hjälp av lämpliga programvaror.
Webbplatsen är anpassad till målgruppen.
I arbetet använder eleven med säkerhet vanligt förekommande utrustning, tekniker och arbetsmetoder.
Dessutom planerar, organiserar och utför eleven efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom näthandel.
Detta gör eleven på ett för kunden säkert sätt.
I arbetet använder eleven med säkerhet färdiga databaser.
E
Eleven utför arbetet utifrån givna instruktioner, lagar och andra bestämmelser.
Dessutom arbetar eleven ergonomiskt och miljöanpassat.
När arbetsuppgiften är utförd diskuterar eleven översiktligt sitt arbete och resultat utifrån ekonomiska, miljömässiga och etiska aspekter.
C
Eleven utför på ett välorganiserat sätt arbetet utifrån givna instruktioner, lagar och andra bestämmelser.
Webbplatsen är anpassad till målgruppen.
Dessutom arbetar eleven ergonomiskt och miljöanpassat.
När arbetsuppgiften är utförd diskuterar eleven utförligt sitt arbete och resultat utifrån ekonomiska, miljömässiga och etiska aspekter.
A
Eleven utför på ett välorganiserat sätt arbetet utifrån givna instruktioner, lagar och andra bestämmelser.
I arbetet tar eleven egna initiativ.
Dessutom arbetar eleven ergonomiskt och miljöanpassat.
När arbetsuppgiften är utförd diskuterar eleven utförligt och nyanserat sitt arbete och resultat utifrån ekonomiska, miljömässiga och etiska aspekter.
E
När eleven samråder med handledare bedömer hen med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
C
När eleven samråder med handledare bedömer hen med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
A
När eleven samråder med handledare bedömer hen med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
E
"För godkända betyg måste elevens kunskaper motsvara minst samtliga delar av betygskriterierna för betyget E eller samtliga delar av betygskriterierna för betyget godkänt inom vuxenutbildningen."
A
B
C
D
"Läraren sätter det betyg som sammantaget bäst motsvarar elevens kunskaper. Även om elevens kunskaper varierar något inom spannet E-A, så är det den sammantaget bäst motsvarande nivån som också är den som blir betyget. Läraren sätter betyget C eller A när elevens kunskaper sammantaget bäst motsvarar betygskriterierna för något av dessa betyg."
"Läraren sätter betyget B eller D om den sammantagna bedömningen är att elevens kunskaper bäst motsvarar en nivå mellan betygen A och C eller C och E."