BIM-samordning

kurs
Kurskod
SAHBIM3
Poäng
100p

Kursens omfattning av ämnets syfte

Den omfattning som listas här är en insikt i hur kursen bim-samordning relaterar till syftet med ämnet samhällsbyggande, samt vilka förmågor en elev som läser kursen bör utveckla under dess gång.

Centralt innehåll

Detta är det innehåll som bör läras ut inom ramarna för kursen bim-samordning.

Betygskriterier

Dessa är kriterier för olika betyg i kursen bim-samordning.

E
Eleven redogör översiktligt för hur BIM påverkar projektering, produktion och förvaltning av byggnaden.
Eleven för enkla resonemang om projektstyrning, ledarskap, organisation, kommunikation och samgranskning enligt BIM-metodiken.
Eleven redogör översiktligt för hur datorverktyg används vid hantering av virtuella modeller.
C
Eleven redogör utförligt för hur BIM påverkar projektering, produktion och förvaltning av byggnaden.
Eleven för välgrundade resonemang om projektstyrning, ledarskap, organisation, kommunikation och samgranskning enligt BIM-metodiken.
Eleven redogör utförligt för hur datorverktyg används vid hantering av virtuella modeller.
A
Eleven redogör utförligt och nyanserat för hur BIM påverkar projektering, produktion och förvaltning av byggnaden.
Eleven för välgrundade och nyanserade resonemang om projektstyrning, ledarskap, organisation, kommunikation och samgranskning enligt BIM-metodiken.
Eleven redogör utförligt och nyanserat för hur datorverktyg används vid hantering av virtuella modeller.
E
Eleven redogör översiktligt för vad som styr en projektering gällande avtal och kontrakt.
C
Eleven redogör utförligt för vad som styr en projektering gällande avtal och kontrakt.
A
Eleven redogör utförligt och nyanserat för vad som styr en projektering gällande avtal och kontrakt.
E
Eleven redogör översiktligt för hur allmän avtalsrätt och ABK påverkar projekteringens utformning.
Eleven gör enkla jämförelser av energi- och effektbehov, ekonomi och material baserade på BIM-projektering.
C
Eleven redogör utförligt för hur allmän avtalsrätt och ABK påverkar projekteringens utformning.
Eleven gör noggranna jämförelser av energi- och effektbehov, ekonomi och material baserade på BIM-projektering.
A
Eleven redogör utförligt och nyanserat för hur allmän avtalsrätt och ABK påverkar projekteringens utformning.
Eleven gör noggranna och utförliga jämförelser av energi- och effektbehov, ekonomi och material baserade på BIM-projektering.
E
"För godkända betyg måste elevens kunskaper motsvara minst samtliga delar av betygskriterierna för betyget E eller samtliga delar av betygskriterierna för betyget godkänt inom vuxenutbildningen."
A
B
C
D
"Läraren sätter det betyg som sammantaget bäst motsvarar elevens kunskaper. Även om elevens kunskaper varierar något inom spannet E-A, så är det den sammantaget bäst motsvarande nivån som också är den som blir betyget. Läraren sätter betyget C eller A när elevens kunskaper sammantaget bäst motsvarar betygskriterierna för något av dessa betyg."
"Läraren sätter betyget B eller D om den sammantagna bedömningen är att elevens kunskaper bäst motsvarar en nivå mellan betygen A och C eller C och E."