Eleven upprättar en genomarbetad arbetsplan för arbetsuppgifter i en fiskodling med utgångspunkt i aktuella förutsättningar samt motiverar utförligt och nyanserat sina val i planen.
I planen beskriver eleven utförligt och nyanserat de arbetsmoment som ingår.
Eleven bedömer efter samråd med handledare när och hur de planerade arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på produktionsresultat och miljöhänsyn.
Eleven organiserar, planerar och utför efter samråd med handledare aktuella arbetsuppgifter inom fiskodling med aktuell teknisk utrustning.
Eleven genomför också efter samråd med handledare provtagningar i samband med hälsovård och miljöövervakning.
Dessutom genomför eleven efter samråd med handledare slakt och vidareförädling av fisk.
Resultatet av arbetet är gott.
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med den tekniska utrustningen.
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör fiskodling.
Eleven redogör utförligt och nyanserat för arbetsrutiner vid hantering, sortering och transport av fisk och förklarar utförligt och nyanserat den biologiska bakgrunden till dessa arbetsrutiner.