Praktisk marknadsföring 2

kurs
Ämne
Kurskod
HANPRA02
Poäng
100p

Kursens omfattning av ämnets syfte

Den omfattning som listas här är en insikt i hur kursen praktisk marknadsföring 2 relaterar till syftet med ämnet handel, samt vilka förmågor en elev som läser kursen bör utveckla under dess gång.

Centralt innehåll

Detta är det innehåll som bör läras ut inom ramarna för kursen praktisk marknadsföring 2.

Betygskriterier

Dessa är kriterier för olika betyg i kursen praktisk marknadsföring 2.

E
Eleven beskriver översiktligt hur en gynnsam säljmiljö kan utformas samt hur butikskommunikationen och butiksmiljön påverkar kundens köpbeteende.
C
Eleven beskriver utförligt hur en gynnsam säljmiljö kan utformas samt hur butikskommunikationen och butiksmiljön påverkar kundens köpbeteende.
A
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur en gynnsam säljmiljö kan utformas samt hur butikskommunikationen och butiksmiljön påverkar kundens köpbeteende.
E
Eleven planerar och organiserar, i samråd med handledare, arbetsuppgifter inom praktisk marknadsföring.
Eleven utför arbetsuppgifterna med tillfredsställande resultat.
Dessutom utformar eleven, i samråd med handledare, säljstödsmaterial och varuexponeringar som är av tillfredsställande kvalitet.
C
Eleven planerar och organiserar, efter samråd med handledare, arbetsuppgifter inom praktisk marknadsföring.
Eleven utför arbetsuppgifterna med tillfredsställande resultat.
Dessutom utformar eleven, efter samråd med handledare, säljstödsmaterial och varuexponeringar som är av tillfredsställande kvalitet.
A
Eleven planerar och organiserar, efter samråd med handledare, arbetsuppgifter inom praktisk marknadsföring.
Eleven utför arbetsuppgifterna med gott resultat.
Dessutom utformar eleven, efter samråd med handledare, säljstödsmaterial och varuexponeringar som är av god kvalitet.
E
Eleven utför arbetet utifrån givna instruktioner samt utifrån relevanta lagar och andra bestämmelser inom området.
Under arbetets gång utför eleven med viss säkerhet grundläggande affärsmässiga riskbedömningar och löser, i samråd med handledare, problem som uppkommer när arbetsuppgifterna ska utföras.
Vidare arbetar eleven miljöanpassat samt ergonomiskt och på ett sätt som är säkert både för eleven själv och andra.
Detta gör eleven i samråd med handledare.
C
Eleven utför arbetet utifrån givna instruktioner samt utifrån relevanta lagar och andra bestämmelser inom området.
Under arbetets gång utför eleven med viss säkerhet grundläggande affärsmässiga riskbedömningar och löser, efter samråd med handledare, problem som uppkommer när arbetsuppgifterna ska utföras.
Vidare arbetar eleven miljöanpassat samt ergonomiskt och på ett sätt som är säkert både för eleven själv och andra.
Detta gör eleven efter samråd med handledare.
A
Eleven utför arbetet utifrån givna instruktioner samt utifrån relevanta lagar och andra bestämmelser inom området.
Under arbetets gång utför eleven med säkerhet grundläggande affärsmässiga riskbedömningar och löser, efter samråd med handledare, problem som uppkommer när arbetsuppgifterna ska utföras.
Vidare arbetar eleven miljöanpassat samt ergonomiskt och på ett sätt som är säkert både för eleven själv och andra.
Detta gör eleven efter samråd med handledare.
E
Eleven samverkar med andra och kommunicerar med viss säkerhet på ett kundanpassat sätt.
När arbetsuppgiften är utförd utvärderar eleven sitt arbete och resultatet av arbetet med enkla omdömen.
C
Eleven samverkar med andra och kommunicerar med viss säkerhet på ett kundanpassat sätt.
När arbetsuppgiften är utförd utvärderar eleven sitt arbete och resultatet av arbetet med nyanserade omdömen.
A
Eleven samverkar med andra och kommunicerar med säkerhet på ett kundanpassat sätt.
När arbetsuppgiften är utförd utvärderar eleven sitt arbete och resultatet av arbetet med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
E
När eleven samråder med handledare bedömer hen med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
C
När eleven samråder med handledare bedömer hen med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
A
När eleven samråder med handledare bedömer hen med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
E
"För godkända betyg måste elevens kunskaper motsvara minst samtliga delar av betygskriterierna för betyget E eller samtliga delar av betygskriterierna för betyget godkänt inom vuxenutbildningen."
A
B
C
D
"Läraren sätter det betyg som sammantaget bäst motsvarar elevens kunskaper. Även om elevens kunskaper varierar något inom spannet E-A, så är det den sammantaget bäst motsvarande nivån som också är den som blir betyget. Läraren sätter betyget C eller A när elevens kunskaper sammantaget bäst motsvarar betygskriterierna för något av dessa betyg."
"Läraren sätter betyget B eller D om den sammantagna bedömningen är att elevens kunskaper bäst motsvarar en nivå mellan betygen A och C eller C och E."